Promoció de les forces armades


Oportunitat econòmica, gaudir d’excel·lents instal·lacions esportives en una badia privilegiada.

Les forces armades nord-americanes, a partir de la Segona Guerra Mundial, sempre van ser una excel·lent via de promoció professional per a persones amb recursos modestos, un trampolí emprat per minories ètniques per pujar en l’escalafó social. Hi ha innombrables exemples (...).
Comparat amb el desorbitant –i creixent- cost que comporta estudiar en moltes universitats –la qual cosa obliga sovint a pares i estudiants a contreure deutes abundats-, ser cadet en alguna de els acadèmies militars és un bon negoci: gratuïtat de les classes, de l’allotjament i de la manutenció, a més d’un estipendi.
(...) el component patriòtic també és important.(...) un altre fet rellevant és la tradició familiar: hi ha autèntiques dinasties militars (...) en els quals seguir els passos dels pares i avis es converteix en quelcom gairebé obligat.
(...) una de les explicacions de l’alt interès per estudiar allí és el programa de captació de joves, a traves d’uns seminaris de sis dies en els que poden participar alumnes adolescents dels instituts, a partir dels 15 anys. Se’ls mostra om és la vida en l’acadèmia, que compte amb excel·lents instal·lacions esportives i està situada en un marc natural privilegiat, en una pintoresca badia (...)
(...) també hi ha qui, per patriotisme i afany d’aventura, se sent més atret que mai per ser militar.
Eusebio Val, Las vocaciones militares crecen en Estados Unidos, La Vanguardia  19-06-2009.