El perill de Somàlia


Espanya té 21 tonyinaires en el banc de l’Indic (...) vaixells d’un cost d’uns 10 milions d’euros per unitat (...) els més de mil espanyols estan estacionats a les illes Seychelles han demanat protecció al Govern.
(...) els assalts es produeixen ara en aigües internacionals [a partir d’un vaixell nodrissa], el que fa més difícil qualsevol tipus de protecció. “Un abordatge a 300 o 400 milles de la costa només és possible quan hi ha darrera tota una organització criminal”.
“La legislació espanyola prohibeix taxativament que els mercants portin armes(...)”
(...) Somàlia, país en el qual regne el caos des de 1991 i més després de la intervenció nord-americana de 1992 (...)[és] el segon país del món, després d’Indonèsia, més perillós pel desenvolupament de la pesca i el comerç marítim(...)
Estats Units està molt preocupat per les connexions entre pirateria i terrorisme islàmic. La concentració de vaixells en zones com l’estret de Malaca podria desencadenar una catàstrofe mundial, ja que l’enfonsament d’un vaixell de gran tonatge podria impedir la navegació.
Georgina Higueras, Los piratas acosan a pesqueros espanyoles, El País 30-04-2006.